מגש קאפקייקס בקומות הוא אביזר עתיק למדי. הופעתו הראשונה הייתה איפשהו במאה ה-18 והוא נועד להגשת עוגות, עוגיות ופירות.  בתקופה האחרונה מגש קאפקייקס בקומות חזר והפך להיות אביזר פופולרי. ללא ספק הוא משדרג משמעותית כל שולחן מתוקים בחתונה, ערב חג או יום הולדת.

על אף הפופולריות העולה, מרבית החנויות לכלי הבית לא ממש מחזיקות בו ולכן לא נותר לנו אלא להכינו לבד (ובכיף!).

מגש קאפקייקס בקומות

 

חומרים:

3 צלחות חרסינה בקטרים שונים

מוטות יעודיים למתקן (חיפוש בebay באמצעות מילת החיפוש:Cake Plate Stand Centre Handle)- עולה 12 ש"ח לסט מוטות+דיסקה+ספוגיות (קיים בזהב או בכסף).

מקדחה

מקדח 6 מ"מ יעודי לחרסינה (חיפוש בebay באמצעות מילות החיפוש: 6mm Tungsten Carbide Drill Bit Glass Tile China Ceramic)- עולה 31 ש"ח בebay או 45 ש"ח באייס. ממליצה לרכוש 2 ליתר ביטחון (בגלל שקדחנו בהתלהבות יתרה, נשבר לנו המקדח באמצע ונאלצנו לכתת רגלינו לאייס באמצע הפרוייקט).

מסקנטייפ/טסה

מגש קאפקייקס בקומות- חומרים

הוראות הכנה:

1. בוחרים ב-3 צלחות בקטרים שונים, אפשר לבחור בצלחות בעלי צבעוניות דומה או שונה.

מגש קאפקייקס בקומות- צלחות

2.  מסמנים את מרכזי הצלחות לפי העין (אפשר לגבות האמצעות סרגל- מניחים את הסרגל לאורך הצלחת  בדיוק במרכז ומסמנים את האמצע, אחר כך מניחים את הסרגל לרוחב הצלחת בדיוק במרכז ומסמנים את האמצע- אמורה לצאת אותה הנקודה). כדאי להשתדל מאוד לסמן הכי באמצע שאפשר אבל זה לא מדע מדויק.

3. במרכז הצלחת מדביקים מסקנטייפ/טסה ומסמנים עליהם את המרכז. הסרט הדביק נועד למנוע את ההחלקה הראשונית של המקדח במגע עם הצלחת.

צלחת מסומנת

4. שופכים שכבה קטנה של מים לאיזור הקדיחה, המים מונעים החתממות של הצלחת והמקדח (זהירות המקדח עדין חם כמו הגיהינום, אל תתפתו לגעת בו).

5. אפשר להתחיל לקדוח, בפולסים קצרים יחסית, ולהוסיף בכל פעם קצת מים. לאחר הקידוח הראשוני ניתן להוריד את המסקנטייפ, מכיוון שנוצרת גומה שמסמנת את איזור הקידוח. בתמונה בעלי היקר קודח בצד האחורי של הצלוחית וזו הדרך הפחות נכונה. עדיף לקדוח בצד הקדמי מכיוון שהחור שיוצא בצד בו היה מגע בין הצלחת למקדח הוא הרבה יותר יפה ומדיוק מהחור שיוצא בצד האחר.

קידוח

6. קודחים לאט ובזהירות בכל 3 הצלחות.

צלחות עם חורים

7. מתחילים במלאכת ההרכבה לפי שלבים:

7.1 על הצד האחורי של הצלחת הגדולה ביותר מניחים את הספוגית.

צלחת עם חור

7.2 על שכבת הספוג מניחים דיסקה.

צלחת עם חור

7.3 לתוך החור מכניסים את הבורג.

צלחת עם חור

7.4 כעת הבורג בולט מהצד הקדמי של הצלחת.

מגש קאפקייקס בקומות

7.5 מניחים מסביב לבורג את הספוגית.

מגש קאפקייקס בקומות

7.6 מתחילים בהרכבת המוטות בהברגה.

מגש קאפקייקס בקומות

7.7  על ההברגה של המוט מניחים ספוגית ורק אחר כך מניחים עוד צלחת ועליה עוד ספוגית. העיקרון הוא שהצלחות לא נוגעות ישירות במוטות אלה מוגנות ע"י הספוגיות.

מגש קאפקייקס בקומות

7.8 מבריגים היטב את כל המוטות במקום.

8. מגש קאפקייקס בקומות מוכן לפעולה:

מגש קאפקייקס בקומות

ניתן להשתמש במגש כאלמנט עיצוב באירוע שלכם: בפינת המתוקים (אם יש לכם כזו בחתונה), בקבלת הפנים ואפילו בתור מרכז שולחן.