אני מאוד מתחברת לאנשים שהולכים אחרי החלומות שלהם, הם תמיד מעוררים בי השראה. אם החלומות שלהם גם קשורים לאוכל, איכותי, מעוצב ומסוגנן למופת, אז בכלל….

מסעדה ליום אחד

לאהוב

מיכל לוי היא שפית ובעלת קייטרינג לאירועים קטנים. לפני 10 חודשים היא חזרה לישראל אחרי הגשמת חלומות בניו יורק ובאיטליה אליהם היא נסעה למסע בעקבות האהבה לאוכל. בתחילת דרכה טסה מיכל לניו יורק עם שתי מזוודות ורצון לעסוק באומנות. מהר מאוד היא התחברה דווקא לתחום האוכל ולאנשים: "ראיתי שדרך האוכל אני יוצרת חברה, סביבה ואווירה". היא התחילה לעבוד כשפית פרטית והקימה עסק קטן לארוחות בראנצ' בבתים פרטיים. מניו יורק היא חזרה לארץ ועבדה בכמה מסעדות מקומיות.

בארץ היא הרגישה מחנק ולא הצליחה לממש את האומנות שבה או לחוות תרבויות אחרות ולכן החליטה ללכת אחרי החלום האמיתי- להיות שפית באיטליה. ההתחלה לא הייתה פשוטה, חצי שנה מיכל למדה את השפה ואת התרבות ואת ההבדלים בין המטבח בצפון למטבח בדרום. לכל מחוז הרי יש את התרבות שלו, את השפה שלו, את המטבח שלו.  "אחרי הרבה מאבקים וימים קשים התחלתי לקבל עבודות ולאט לאט הצלחתי להגשים את חלומי ולהיות שפית בלב רומא."

קייטרינג בניחוח איטלקי

"אחרי העיר הגדולה עברתי לדרום איטליה, למחוז פוליה, שם הייתי שפית של מלון בוטיק קטן בין הכרמים, עם משק חקלאי אורגני, ויקב שייצר 11 סוגי יין. המלון ששכן על 80 דונם של כרמים, מטעים ועצי זית, פתח את מסעדת המלון גם לאורחים מבחוץ, לאירועים פרטיים, מסיבות יום הולדת, מסיבות קוקטייל, אירועים משפחתיים ואירועים עסקיים".

שפית מיכל לוי

לאכול

כדי לשמור על החלום הקטן שלה, כשחזרה לישראל, פתחה מיכל קייטרינג והתחילה ליצור אירועים פרטיים בהם היא מרימה כל פעם מחדש "מסעדה ליום אחד" עבור אותו אירוע. האוכל, הצוות, התאורה, המוזיקה, התפריטים – הכל נוצר לכל אירוע כל פעם מחדש. בזכות האירועים, היא מספרת,  היא יכולה לשמור על כל המסע שלה ולהביא אותו לכאן, לבית הישראלי.

קייטרינג

להתחתן

מיכל מבשלת לכמויות אנשים משתנות: "זה יכול להיות לזוג או 8 אנשים שפשוט רוצים ארוחת ערב, זה יכול להיות מסיבת קוקטייל ל40 איש או חתונה ל-150 – 300 איש." מיכל מאוד אוהבת אירועים קטנים ואינטימיים אבל מסכימה שיש גם הרבה קסם בארוחות לכמות גדולה של אנשים – האחידות, הצוות הגדול שמלווה אותה והשפע הרב.
מסעדה ליום אחד
"את רב ההכנות לבישול אני עושה אצלי במטבח מאובזר. כל המנות נבנות ברגע ההגשה, מול הלקוח. הלקוח לא חייב שיהיה לו מטבח עם אביזרים מיוחדים – את הכל אני מביאה איתי. כולל כלי הגשה. לרב אני גם אחראית על שאר הדברים כמו סידור פרחים ונרות, עיצוב שולחנות, השכרת ציוד, מוזיקה וכמובן צוות עובדים מסור ומקצועי שבא עם הרבה אהבה ואכפתיות."
אוכל מעולה
מיכל מתמחה במגוון סוגי מטבחים, רובם "כושר סטייל": "כרגע אני בוחרת שלא לעבוד עם תעודת כשרות כדי לא להגביל את הלקוחות שלי ואותי. אני עושה הכל במטבח שלי: מאפיית הלחמים והכנת המתבלים, דרך המנות הראשונות והעיקריות ועד לקינוחים. לא הייתי רוצה לוותר על אף שלב כרגע לטובת תעודת כשרות".
קייטרינג מעולה
התפריט של מיכל נקבע בתיאום מלא עם הלקוח. "אנחנו יושבים ובוחרים קונספט או שהלקוח מספר על אופי המוזמנים ומה הם מעדיפים ואני בונה תפריט שיתאים לאווירה ולמוזמנים. בכל אירוע אלו מנות חדשות, תפריטים חדשים ואווירה חדשה לגמרי."
המלצה על קייטרינג
מיכל מתגאה בצוות שלה שמגיע בקריאה לפי אירוע: "הטבחים, המנקים, המלצרים, הספקים – כולם מקצועיים. מתן השירות והאירוח לא פחות חשובים לי מהאוכל. באירועים אני שמה דגש מיוחד על אכפתיות, מקצועיות, וכמובן גם הנאה ואהבה לתחום."
מיכל לוי
מיכל מבשלת מתוך אהבה, תשוקה והגשמת חלומות. כזה אוכל הייתי רוצה שיגישו לי באירועים חשובים בחיי. אם גם אתם רוצים, אתם מוזמנים לפנות למיכל:
אתר: http://www.michallevychef.com/
נייד: 052-7731699
דוא"ל: michal.lvy@gmail.com
צילום: נמרוד גנישר
          ערן רסקנסקי